یکی از روش های محبوب در ساخت و تولید پلاستیک ها و ظروف تو خالی می باشد که به سه روش مختلف اجرا می گردد. روش بادی ، روش کششی و روش اکستروژن از جمله این سه روش می باشد؛

قالب بادی

قالبگیری بادی فرآیندی می باشد که آن را می توان در قالبگیری پلاستیکی طبقه بندی کرد چرا که ماده پلاستیکی در آن با وارد کردن فشار به بدنه یک قالب فرم دار چسبانده و فرم قالب را به خود می‌گیرد. این روش قالبگیری شبیه قالبگیری های ظروف شیشه ای و بطری ها می باشد که توسط آن یک ظرف پلاستیکی تو خالی تولید و ساخته می شود.

امروزه با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی شاهد پیشرفت های قابل توجهی در صنایع مختلف و تولید لوازم می باشیم که قالب سازی بادی از جمله موضوعاتی می باشد که به وسیله آن تولید و عرضه قطعات پلاستیکی توخالی بسیار راحت و آسان شده است.

در این تکنیک پلاستیک در معرض فشار هوا واقع شده و در نهایت با چسباندن پلاستیک به قالب های مدنظر محصول تولید می شود. توجه داشته باشید که فرآیند ساخت قالب بادی به ۳ روش اجرا می شود که هریک از روش ها مراحل خاص خود را می طلبد. در ادامه مقاله در خصوص هر یک از روش های مختلف توضیحاتی ارائه خواهیم کرد لطفا با ما همراه باشید.

شما می توانید قطعاتی را که با روش قالب بادی تولید می شود در شرکت مهسان پلاستیک تاوریژ به تولید برسانید

کاربران و مخاطبان می توانند برای سفارش ساخت قالب بادی این شرکت را در اولویت انتخاب های خود قرار داده و در کمترین زمان و بهترین کیفیت قالب خود بسازند.

ساخت قالب بادی

یکی از روش های تولید و عرضه قطعات پلاستیکی توخالی چون بطری ها و انواع ظروف از طریق ساخت قالب بادی می باشد که در سال های اخیر بسیار مدنظر قرار گرفته است. توجه داشته باشید که در ساخت محصولات پلاستیکی به روش قالب های بادی سیستم خنک کاری از اهمیت بسیار ویژه برخوردار بوده و این امر سبب افزایش کیفیت و کارایی محصول تولید شده می شود. قالب های بادی به دو دسته پلی اتیلن و پت تقسیم بندی می شود که کارخانه های تولید کننده با توجه به کاربرد قطعه خود در یکی از این دو دسته مختلف طراحی و تولید می کنند.

چگونه قالب بادی طراحی می شود؟

طراحی و ساخت قالب بادی نیاز به تخصص و تجربه داشته و افراد بایستی دانش کافی در این زمینه داشته باشند در این فرآیند ساخت محصولات پلاستیکی توخالی ابتدا از طریق گرم کردن پلاستیک و فشار به جلو ماردون دستگاه پلاستیکی استوانه ای شکل (روده ای شکل )به پایین سرازیر می شود و از وسط قالب بادی رد می شود سپس قالب بسته شده و از طریق کمپرس هوا مواد گرم خمیری شکل روده را به سطح قالب می چسباند و این عمل تا سرد شدن پلاستیک امتداد می یابد سپس قالب باز شده و قطعه تولید شده به بیرون می افتد و دستگاه برای تولید دیگر آماده می شود.

فهرست